Tuesday, February 3, 2009

Kembalikan PPSMBI kepada Bahasa Malaysia

Sampai bilakah isu ini akan berakhir? berapa kali lagikah persidangan Meja Bulat perlu diadakan baru keputusan dicapai?perlukah kita tunggu sehingga ramai anak bumiputera @ melayu terkandas baru kita mencapai keputusan?
Keputusan peperiksaan UPSR atau apa saja peperiksaan tidak harus dijadikan penanda aras kepada kepada kejayaan PPSMBI ini. Tinjauan rambang dan pendapat dari teman-teman ibubapa hanya seorang saja yang bersetuju yang lainnya inginkan PPSM dalam Bahasa Malaysia. Benar anak-anak kami masih lulus tapi peratusannya agak menurun dan ada ketikanya mereka tidak faham apa yang mereka belajar dan kadang-kala mereka naik boring dan bengang mencari jawapan dan menjawab dalam BI.
Kerajaan harus bertindak segera untuk membuat keputusan agar PPSM dikembalikan kepada BM sebelum ia menjadi isu yang lebih panas hingga di bawa ke jalanan. Akhirnya pembangkang juga yang akan bertepuk tangan meraih kemenangan.
Perlembangaan jelas menyatakan dan wasiat Raja-Raja Melayu dan Pemimpin-Pemimpin Melayu yang diperbuat 51 tahun dahulu semasa MERDEKA 31 OGOS 1957. "Kami WASIATKAN kepada zuriat keturunan kami tujuh perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan selamat sejahtera. ( Perkara Enam : Kami Tetapkan Juga Bahasa Kebangsaan ialah BAHASA MELAYU )

No comments: